Niestety, ten wpis musiał pojawić się blogu.

Tuż po montażu inwestor czuje radość z zamknięcia budynku, bo inwestycja wreszcie przybiera konkretny kształt - domu. Pojawia się też radość z wybranej okleiny i paradoksalnie - otwierania i zamykania (tak, taka pozornie prosta czynność też może wywołać uśmiech, bo w końcu mogę otworzyć lub zamknąć nie jakieś tam okno, ale SWOJE okno, w SWOIM domu).

Ale chwilę później inwestor baczniej przygląda się poszczególnym partiom okien i odkrywa defekty. Na szybach, na ramach... W naszym przypadku rysy na ramach powstały w czasie transportu oraz montażu. Trójdzielne, największe okno na ramie każdej kwatery miało w tym samym miejscu rysę. Wyglądało to tak jakby powstały przez przesunięcie pasów transportowych. Odkryliśmy też głębokie przetarcie okleiny na ościeżnicy powstałe podczas montażu. No niestety, ale tak od razu tych rzeczy naprawdę się nie widzi, choć później trudno w to uwierzyć, że się ich nie zauważyło.

Ramy nie miały tyle defektów ile szyby. Rysy na ramach, łącznie z przetarciem na ościeżnicy, dało się usunąć. Szef ekipy montażowej przyjechał i za pomocą zestawu reperacyjnego usunął wady. Z szybami sprawa nie jest taka prosta. Producenci nie mają wyśrubowanych norm. Przykładowo, akceptowalna jest zmiana barwna o powierzchni 3 cm2, a w strefie brzegowej szyb zaistnienie rys jest bardziej dopuszczalne.

Spisaliśmy dokładnie wszystkie wady, bez względu na wielkość, i stworzyliśmy plik ze zdjęciami i umiejscowieniem defektów na poszczególnych pakietach. Wszystko jak na dłoni. I czekamy teraz na krok producenta. Jesteśmy dobrej myśli. Wiemy, że proces reklamacyjny może potrwać miesiąc; chcielibyśmy zamknąć temat w max 2 miesiące. Nie będziemy już czekać na efekty postępowania reklamacyjnego i zakryjemy taśmy paroprzepuszczalne klejem.

Załączam przykładowy dokument dotyczący norm defektów w pakietach szybowych oraz kilka naszych niespodzianek.

Podsumowując ilość i wielkość defektów na szybach, nie jest najgorzej, ale do ideału tym szybom zdecydowanie brakuje... Mieliśmy nadzieję, że trafi nam się regionalny Press-Glass, ale dostaliśmy Pilklingtona. Z drugiej strony nie ma pewności, że Press-Glass byłby lepszy, bo akurat nam mogłyby trafić się takie ze znaczną ilością wad... Loteria.

Mid 46b425ee845c8ed063507b167cd004be
Mid 199b0f31acfa55af818f77e417f69302
Mid 766767df43faabd7b248f68e986b2cba
Mid 01af4ee364ebb3ec22a61c8995158b9c
Mid 259a5981064edfd2e1889d85375d84c5
Mid 21bc920c8e215caf59e8a5b7722eab1f
Mid ea1fdab2a4ca9ce7957b0e4a071ee892
Mid 419969c47d11b7123c966347e9b9187b

Komentarze

Img 20180914 wa0003
Napisany przez Sylwia i Marcin
#1
Cześć Iza, szczerze współczuję. Co prawda u nas też były jakieś tam defekty, ale nie mogą się one równać z Waszymi. To jest skandal, że płaci się takie pieniądze, a dostaje półprodukt. Gdyby każdy z inwestorów chciał kupić używki (bo tak to wygląda) to poszedłby do komisu, a nie renomowanej firmy. Nie rozumiem podejścia właściciela, który nie wstydzi się montować takich okien. U nas były prawie wszystkie klamki do wymiany(rysy i zadrapania) oraz uszczelki od środka do przetarcia gdyż między szybą, a uszczelką znajdowały się resztki trocin,kurzu itp. Życzę wytrwałości, ponieważ to nie pierwszy i nieostatni raz - niestety!
Borowka amerykanska chandler 4 letnia mega owoc.jpeg
Napisany przez Izabela
#2
Szef ekipy montującej przyjechał i zestawem naprawczym zniwelował defekty na ramach.Ja jeszcze nie widziałam efektów. Mąż mówi, że widać, jeśli wie się, gdzie był defekt, i po dokładnym przyjrzeniu się. Ciekawe, co będzie z defektami na pakietach szybowych, listwami. Normy są takie, że może się okazać, że niewiele wskóramy odnośnie rys i bąbli na szybach. Ale nie jest tego mało. Zastanawiałam się, czy to w porządku, by już teraz tworzyć ten wpis, ale statystycznie na każde okno przypada wada i połowa okien jest z defektami. Renomowany producent i niemałe pieniądze. Może ktoś przeczyta ten post i będzie wiedział, na jakie rzeczy zwracać uwagę, czego można się - niestety - spodziewać. Myślę jednak, że to dotyczy nie jednego producenta, szczególnie jeśli chodzi o pakiety szybowe, bo to głównie z nimi jest problem. Czekamy na odzew, będąc jednocześnie świadomymi, że proces reklamacji może trochę potrwać...

Dodaj komentarz

Dołącz do Newslettera ARCHON+

Otrzymuj na bieżąco informacje o nowościach projektowych, wyjątkowych wnętrzach, inspirujących realizacjach oraz atrakcyjnych promocjach.

Messenger Czat z DoradcąDostępny
 +48 12 37 21 900

Dzień dobry,

Niestety nie ma nas teraz w biurze. Czy chcesz, abyśmy do Ciebie oddzwonili w wybranym przez Ciebie terminie?